Team Fitcode
  • Home
  • /
  • Lifestyle
  • /
  • Beter inzicht in je tijdsplanning en voedingsschema?

Altijd al behoefte gehad aan structuur en inzicht in je voeding- en trainingsschema? Of kom je simpelweg gewoon tijd te kort omdat je het nog wel eens lastig vindt om te plannen? Dan is de Your Personal Organizer bestellen het beste wat je kan doen! Deze organizer gaat jou helpen bij het plannen van al jouw taken waardoor je uiteindelijk ook makkelijker jouw sportmomentje inplant.

Sporten is heerlijk om het hoofd leeg te maken, maar zodra je klaar bent stap je natuurlijk het liefst niet opnieuw de chaos in. Door alles keurig in steekwoorden te noteren, zoals wat er allemaal nog op te planning staat voor komende week, wordt er een golf van rust gecreëerd. De agenda is opgebouwd in verschillende hoofdstukken, deze hebben we op een rijtje gezet. Dit is waar de organizer uit bestaat:

To Do list

Allereerst is het handig om nooit meer excuses te hebben om niet meer naar de sportschool te gaan. Dan hebben we het vooral over excuses die gaan over het hebben van een te kort aan tijd of dingen die nog allemaal moeten worden gedaan. Want ondanks dat vrijwel iedereen weet dat wordt aangeraden minimaal zo’n 3,5 uur per week te sporten, stelt men het sporten vaak genoeg uit. Daarom is één van de eerst lijstjes die we tegen komen in de agenda een to do list. Door je “to do’s” per dag te noteren zal je zien dat je ook minder snel dingen zal vergeten en inzien dat je wel degelijk een tijdstip kan vinden om te sporten.

Trainingsschema

Per dag is er weer een nieuw overzicht waarin je noteert welke spiergroep je gaat trainen. Er zijn genoeg vakjes om in bij te houden welke oefeningen je van plan bent om uit te gaan voeren, waarbij het ook mogelijk is om het aantal herhalingen en het gewicht waarmee je traint in te vullen. Dus is het op dinsdag legday, dan kan je bijvoorbeeld de oefeningen Squat, Leg Press en Lunges noteren. Zo is het mogelijk om de volgende dag of later precies terug te zien wat je allemaal tijdens de training hebt gedaan.

Voedingsschema

Hier komen we bij ons favoriete deel, het voedingsschema! Want naast training is voeding de belangrijkste succesfactor voor fysieke en mentale fitheid. Vaak houden mensen wel in gedachte wat ze op een dag willen gaan eten, maar wordt hier uiteindelijk nog ontzettend veel van afgeweken. Het blijkt daarom dat een persoonlijk voedingsschema de belangrijkste hulp kan zijn op weg naar een goed gevoel en doorzettingsvermogen. Dit komt omdat je werkelijk inzicht krijgt in wat je aan het doen bent. Zo is er ruimte voor het noteren van het ontbijt tot en met het diner, maar is er ook ruimte open gelaten voor mogelijke snacks die je van plan bent om te gaan eten. Doordat je vooraf al hebt bepaald wat je wilt gaan eten zal je minder snel naar die ene chocolade reep grijpen waar je zo naar snakt.

Ook biedt dit voedingsschema de mogelijkheid om per dag aan te geven hoeveel water je wilt drinken en op welk gewicht je zit. Het helpt al veel om door de dag heen op vaste momenten telkens kleine hoeveelheden extra te drinken, maar door halve liter flessen leeg te drinken is het wel makkelijker bij te houden hoeveel je drinkt. De dagen gaan snel, maar gelukkig bevinden er zich genoeg bladzijdes in het boek die bestaan uit deze voedingsschema’s!

Tijdsplanning per dag

We hadden het er net al eventjes over bij de to do list, want het opschrijven van wat je per dag allemaal nog moet doen is de eerste stap voor het maken van een tijdsplanning. Het kan voorkomen dat je een keer werkelijk serieus geen tijd hebt om te sporten, dat is oké, maar een dag duurt 24 uur en er zitten 7 dagen in een week. Heb je dus het idee dat je geen tijd heb, dan raden we je bij deze ten zeerste aan om vanaf nu eens vaker je planning opnieuw erbij te pakken en tijd in te plannen om te sporten.

De tijdsplanning in de organizer loopt van 7 uur ‘s ochtends tot 9 uur ’s avonds. Per half uur kan je noteren wanneer er een nieuwe activiteit begint. Deze hoeft natuurlijk niet altijd heel spannend te zijn, zo kan je vaak al om half 9 op je werk moeten zitten en ’s avonds nog boodschappen moeten doen en een was moeten draaien. Ons advies is, plan zelfs de kleinste dingen in. Zo zal je zien dat je veel meer inzicht krijgt in al je bezigheden.

Wat biedt de organizer nog meer?

  • Je krijgt jouw gekozen kleur organizer, en nee… ze zijn er niet alleen maar in het zwart, maar ook leuke pastel kleurtjes! Daarnaast is deze zelfs voorzien is van een PU leren kaft en sluit met een magneetsluiting, of met een elastiek.
  • Er zitten 2 jaaroverzichten in van het huidige jaar en het jaar erna, altijd handig
  • De binnenkant is voorzien van 1 of 2 penlussen en diverse vakjes om papieren in op te bergen.
  • Er zit een agendavulling per dag in van 12 maanden, vanaf jouw startmaand.
  • Nooit meer verjaardagen vergeten! Er zijn namelijk pagina’s om verjaardagen op in te vullen en een aantal pagina’s voor notities.
  • Op de website is een gratis schoonmaakschema en goals list te downloaden!

Vele extra’s die jouw organizer kunnen aanvullen

De standaard vulling in de organizer is natuurlijk al handig, maar zo zijn er nog meer inserts die jou het leven nóg gemakkelijker kunnen maken. Houd jij je bijvoorbeeld als personal trainer ook bezig met social media? Dan is de social media planner of kalender wel wat voor jou! Hiernaast is het ook nog mogelijk boodschappenlijstjes-, notitie-, adressen en dotted papervulling toe te voegen. Wat ons betreft is dit allemaal een must om te hebben, dat wordt keuzestress ondanks jouw verdere goede planning!

Het gebruiken van deze organizer wordt nog een stuk leuker wanneer je deze aanvult met de accessoires die Your Personal Investment heeft ontworpen. Dit zijn de accessoires waar je uit kan kiezen:

  • Leuke kaartjes met Quotes die jou inspireren
  • Uitwisbare markeerstiften om de organizer mee op te vrolijken en overzichtelijk te maken
  • Handige inteekhoezen om andere belangrijke papieren bij je te houden
  • Uitwisbare pennen, zo is het makkelijk aan te passen wanneer er een afspraak wordt verzet,
  • Verder zijn er ook nog paperclips, stickers en etuis

Wij hopen dat jij net zo enthousiast bent geworden als dat wij zijn! Je zal zien dat met het gebruik van deze organizer het een stuk rustiger wordt in je hoofd.

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>