Hoe krijg je een sixpack? Het eerlijke antwoord…

Hoe krijg je een sixpack is waarschijnlijk één van de meest gestelde vragen omtrent krachttraining en fitness. Je buikspieren trainen is waarschijnlijk het eerste wat je vervolgens gaat doen.

Iedereen wil namelijk een mooie en platte buik. Ook van onze lezers krijgen we de vraag hoe je een sixpack ontwikkeld regelmatig. Om alle fabeltjes uit te weg te helpen kwamen we met het idee om een artikel over dit onderwerp te schrijven. Er zijn namelijk een heleboel mythes en fabeltjes gaande omtrent dit onderwerp.

Alle mythes en fabeltjes voor een sixpack

Bedenk maar eens hoe vaak je wel niet een advertentie voorbij hebt zien komen waarbij dit soort beloftes worden gedaan:

  • “Binnen 3 weken een Sixpack? Geen Probleem met dit product!”
  • “Het lichaam van je dromen? Drink dit product!”
  • “Met Product X zul je binnen 7 dagen een sixpack hebben!”
  • Buikvet verbranden was nog nooit zo makkelijk dankzij product X”
  • “Je buikvet weg trainen is een eitje met dit product”

Het vervelende van dit soort beloftes is dat ze enorm inspelen op je gevoelens. Ze kiezen namelijk modellen uit die er helemaal fantastisch en ‘shredded’ uit zien. Vervolgens wordt geclaimd dat dit lichaam een resultaat is van het product dat ze proberen te verkopen. Bovendien is iedereen altijd op zoek naar een magische oplossing om iets te versnellen.

Zeg nou zelf; Als jij binnen een week een sixpack zou kunnen krijgen door middel van één of andere wondershake, dan zou je dit doen toch? Wij wel in ieder geval!

Helaas moeten we je uit de droom helpen. De vraag; “Hoe krijg je een sixpack?” wordt niet beantwoord door één of andere shake of pil. Een sixpack is namelijk niet iets wat je zo maar hebt of zo maar kan kopen. Je moet er tijd en moeite in stoppen wil je uiteindelijk succesvol worden.

Betekent dit dan dat het onmogelijk is om een sixpack te krijgen?

Nee, Absoluut niet! In de basis is het krijgen van een sixpack eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld. Echter krijg je tegenwoordig zo veel adviezen naar je hoofd geslingerd dat je soms nogal in de war raakt. Hierdoor ga je waarschijnlijk allerlei verschillende technieken of methodes proberen. Echter wanneer dit niet succesvol blijkt te zijn zul je snel de motivatie verliezen waardoor je stopt.

Gelukkig zijn wij er nog om je te helpen. In dit artikel zullen we je namelijk een eerlijk antwoord geven op de vraag “hoe krijg je een sixpack?”. Zonder loze beloftes of mythes die nooit wetenschappelijk bewezen zijn te werken. Aan het eind van dit artikel zul je precies weten wat er nodig is om een sixpack te creëren.

Hoe krijg je een sixpack binnen 30 dagen?

Veel mensen willen zo snel mogelijk resultaat, dit geldt vaak ook voor een sixpack. Zo zie je ontzettend veel mensen die allerlei gekke challenges en schema’s volgen om zo snel mogelijk een sixpack te krijg. Zo wordt er bijvoorbeeld beloofd dat je binnen 30 of 60 dagen een sixpack krijgt door het volgen van een bepaalde challenge.

Wat men echter niet realiseert is dat iedereen van nature al een sixpack heeft. Deze zit alleen in 9 van de 10 gevallen verstopt onder laagje vet. De vraag is dus niet: “Hoe krijg ik een sixpack” maar hoe haal je het laagje vet voor je sixpack weg. Je buikspieren worden namelijk pas zichtbaar bij een bepaald vetpercentage. Bij mannen is dit onder de 12% en bij vrouwen tussen de 16 en 20%. Overigens is het goed om te vermelden dat dit per persoon verschilt aangezien dit afhankelijk is van je vet distributie. De ene persoon houdt nou eenmaal wat meer gewicht vast rond z’n buik dan de ander.

Om die reden is het dan ook niet voor iedereen mogelijk om binnen 30 dagen een sixpack te krijgen. Dit is namelijk afhankelijk van je huidige gewicht. Als jij binnen 30 dagen een sixpack wilt zal je moeten beginnen met het verlagen van je vetpercentage.

Hoe krijg je een sixpack in 3 stappen:

De vraag “Hoe krijg ik een sixpack?” is eigenlijk best makkelijk te beantwoorden. Door simpelweg een aantal stappen te volgen kan jij namelijk een sixpack krijgen. Het begint allemaal bij gezonde voeding, vervolgens is het van belang dat je de juiste buikspieroefeningen doet en ten slotte is rust een belangrijk onderdeel. Hieronder zullen we deze stappen even kort toelichten.

Stap 1: De juiste voeding

Als jij graag een sixpack wilt zal je ervoor moeten zorgen dat je de juiste voeding binnenkrijgt. Zonder een goed voedingspatroon en gezonde voeding is het namelijk onmogelijk een strakke buik te ontwikkelen. Je sixpack wordt namelijk pas zichtbaar wanneer je vetpercentage laag genoeg is.

Om die reden is het belangrijk dat je de juiste voedingsbronnen kiest. Probeer voldoende eiwitten binnen te krijgen, vezelrijke voeding en gezonde vetten. Bovendien is het belangrijk om bepaalde dikmakers te vermijden. Denk hierbij aan chips en cola bijvoorbeeld.

Stap 2: Kies de goede buikspier oefeningen

Naast je voeding is het ook belangrijk om je buikspieren voldoende prikkels te geven zodat ze kunnen groeien. Dit doe je door je buikspieren effectief te trainen met de juiste oefeningen.

Wanneer we kijken naar de basis van spiergroei dan speelt progressive overload een belangrijke rol. Dit houdt eigenlijk niets meer in dan het toevoegen van overload tijdens je trainingen. Je moet sterker worden om ook gespierder te worden.

Een fout die veel mensen maken bij het trainen van de buik is dat ze compleet andere dingen gaan doen. Zo gaan ze in 1x 20 herhalingen doen met lichaamsgewicht of gaan ze planken tot de verzuring zo heftig is dat ze neer vallen.

Ook bij het ontwikkelen van de buikspieren is het belangrijke de juiste oefeningen te kiezen. Kies voor minimaal 1 oefening waarbij je gewicht toe kan voegen zodat je hier beter en sterker in kan worden. Alleen dan zullen je buikspieren groeien.

Stap 3: Rust

Het laatste onderdeel voor het krijgen van een sixpack is rust. Vaak wordt deze factor totaal over het hoofd gezien en dit is eigenlijk enorm stom. Tijdens het rusten hersteld je lichaam namelijk van alle zware inspanningen tijdens de dag. Als jij je buikspieren goed hebt getraind wil je natuurlijk wel dat deze goed herstellen. Zorg er daarom altijd voor dat je tussen 7 en 9 uur slaap pakt.

Conclusie

Hopelijk hebben we je een hoop nieuwe inzichten kunnen geven met dit artikel. Het is één van onze doelen om met Fitcode.nl een platform op te zetten wat zich inzet om alle fabeltjes die er rond gaan over Fitness en Voeding uit de weg te helpen.

We geven je geen loze beloftes en vertellen je hoe zaken echt zijn. Ook voor het krijgen van een sixpack zul je hard moeten werken en bestaan er geen wondermiddeltjes. Een sixpack krijg je door gezond te eten, voldoende te bewegen en door ook nog eens goed te rusten. Als al deze factoren in orde zijn zul jij een sixpack gaan krijgen! Zie hier meer artikelen die je helpen bij de buikspieren trainen!

Eerst Krachttraining of eerst Cardio? Ontdek hier de beste methode!
Trainen met spierpijn: Verstandig of beter even wachten met sporten?

Team Fitcode
 

Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>