Remco Hazenwerf
  • Home
  • /
  • Interviews
  • /
  • Interview: 15 Vragen aan Michael & Yannick van Calisthenics Family

In onze rubriek de 15 vragen aan… zullen wij jullie proberen te motiveren met een tof interview met iemand die zijn of haar leven in een positieve manier heeft weten te veranderen door middel van Fitness. Vandaag is het de beurt aan Michael en Yannick beter bekend als Calisthenics Family! 

We volgens deze broers inmiddels al en tijdje en zijn ontzettend onder de indruk van de content die ze dagelijks plaatsen. Zeker als je graag meer wilt leren over Calisthenics zijn deze jongens in onze ogen het perfect voorbeeld. Ze motiveren, inspireren en delen bovendien vaak waardevolle informatie.

Genoeg vanuit onze kant, laten we beginnen met dit interview!

More...

Om te beginnen, wie zijn jullie precies en wat doen jullie?

Wij zijn twee broers, Michael & Yannick en samen zijn wij Calisthenics Family. Wij maken motiverende en informatieve video's over de vrij onbekende sport Calisthenics. Dit staat voor "Mooie kracht". Vaak wordt er ook wel gesproken over bodyweight training. Trainen met je eigen lichaam gewicht dus. Daarnaast coachen wij mensen zowel online als in de sportschool d.m.v groepstrainingen, workshops en personal training. Zie website www.calisthenics-family.com 

Wanneer zijn jullie begonnen met Fitness en waarom?

Wij zijn in 2013 begonnen met fitness. De reden toen was om er gespierder uit te zien. In 2015 zijn we overgestapt naar de sport Calisthenics. 

Als jullie één fitness fabel mochten verbannen uit de fitness wereld, welke zou dit dan zijn?

Dat je geen spieren zou kunnen opbouwen door alleen het trainen van je eigen lichaamsgewicht!

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie voeding in orde is? Volgen jullie een bepaald schema of tellen jullie calorieën? 

Vroeger hanteerde wij een schema. Nu tellen wij alleen de calorieën als we willen afvallen.

Hoe ziet jullie trainingsschema eruit?

  • Maandag: High Intensity Workout (Upperbody)
  • Dinsdag: High Intensity Workout (Lower)
  • Woensdag: High Intensity Workout (Upperbody)
  • Donderdag: High Intensity Workout (Lowerbody)
  • Vrijdag: High Intensity Workout (Upperbody)
  • Zaterdag: Stretching/Cardio
  • Zondag: Rust

Nooit meer sqautten of nooit meer deadliften?

Deadliften!

Gebruiken jullie supplementen? Zo ja, welke en waarom?

Ja eiwitpoeder. Dit is een gemakkelijker alternatief voor de inname van eiwitten. Verder:

 - Magnesium, Glucosamine en soms Creatine

Welke persoon inspireert jullie?

Michael: Austin Dunham! Why? He got it all! Kracht, Fysiek en een set aan toffe skills! Daarnaast bewonder ik zijn persoonlijkheid: "echt", humble en straight-to-the-point.

Yannick: Gabo Saturno! Why? Sterk, groot, atletisch, flexibel en mooie krachtbeheersing. Daarnaast bewonder ik zijn business moves. 

Als jullie nog maar één oefeningen zouden mogen doen, welke zou dit dan zijn?

Michael: L-sit to Handstand. Dit is DE oefening waarom ik ben begonnen met Calisthenics. Het vergt enorme controle en krachtbeheersing.

Yannick: Muscle ups, Why? Dan kan ik tenminste nog (bijna) alle spiergroepen trainnen 😉 

Wat is jullie? favoriete qoute?

Consistency = key

Or

It takes a thousand tries before you master a skill.

Why? Calisthenics vergt enorme consistentie. Je leert niet zomaar een handstand. Dit moet je ontzettend vaak doen voordat je hem perfect kan. En zelfs dan zijn er nog uitdagingen.

Wat is jullie favoriete cheat meal?

Yannick: Meerdere pannenkoeken. Eentje als hoofdgerecht met spek en kaas en eentje on the side met kersen en slagroom

Michael: Pizza pepperoni 

Wat is in jullie ogen de 'sleutel' tot succes voor het bouwen van 'het' lichaam van je dromen?

Er is niet echt één sleutel tot succes in onze ogen. Voor ons zijn er een aantal factoren die bepalen of jij het lichaam van je dromen behaald of een gave skill leert.

1. Zet doelen
2. Maak een plan
3. Track je vooruitgang
4. Evalueer en adapteer Het herhalen van deze cyclus is wat ons betreft "the key".

Hierbij speelt consistentie de grootste rol. 

Welke tips zouden jullie beginners mee willen geven?

Of je nu calisthenis of fitness wilt gaan doen. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om eerst je eigen lichaam goed te trainen. Zorg eerst dat je een sterke basis opbouwt d.m.v pull ups, push ups, dips en squats (ook wel de basics genoemd). Let daarbij op een juiste techniek. Pas wanneer dat gelukt is, is het tijd om te kijken naar het toevoegen van extra gewichten of moeilijkere bodyweight oefeningen. 

Click to Tweet

About the Author Remco Hazenwerf


Mijn naam is Remco Hazenwerf, 24 jaar en auteur op Fitcode.nl. In het dagelijks leven ben ik eigenaar van een personal trainers bedrijf. Je kan van mij artikelen verwachten over alles wat met fitness en fitness artikelen te maken heeft. Heb je een vraag of feedback over mijn content? Dan kan je mij een berichtje sturen op mijn Linkedin profiel.

>