Interview: 15 Vragen aan Joshua Daniel Fitness! | Door Fitcode.nl Press "Enter" to skip to content

Interview: 15 Vragen aan Joshua Daniel Fitness!

Team Fitcode 0

Na een paar weken van afwezigheid is het weer zo ver! We hebben weer een interview voor jullie klaar staan.

Deze keer hadden wij de eer om Joshua van JD Fitness te interviewen. We volgen Joshua al een tijdje en genieten altijd van zijn leerzame content.

Joshua is bekend van het Youtube kanaal JoshuaDanielFitness, hier deelt hij zijn kennis over fitness en voeding.

Iets wat ons enorm aanspreekt in de content van Joshua is dat hij staat voor het feit dat Fitness en genieten van het leven te goed te combineren zijn. Dit is iets waar wij ook voor staan. Fitness moet je leven niet overnemen!

Genoeg gepraat, laten we beginnen!

Om te beginnen, wie ben je precies en wat doe je?

Ik ben Joshua, 23 jaar, en ben net afgestudeerd als bedrijfskundige.Momenteel doe ik online marketing en geef ik online begeleiding op het gebied van voeding. Dit doe ik onder de naam JDFitness. In mijn vrije tijd maak ik YouTube videos.

Wanneer ben je begonnen met fitness en waarom?

Ik begon rond mijn 16e met fitness omdat ik iets nodig had om mijn kop te legen.
Fitness bleek hiervoor de perfecte oplossing te zijn. Door mezelf fysiek uit te putten, kwam ik
mentaal helemaal tot rust. Zodra ik progressie begon te zien, werd het een (positieve)verslaving.

Als je één fitness fabel mocht verbannen uit de fitness wereld, welke zou dit dan zijn?

Tegenwoordig zijn er allerlei influencers/blogs en videos die de meeste fabels de wereld uithelpen. Waar ik wel graag verandering in zou willen brengen is de ‘alles-of-niets’ mentaliteit. De gedachte dat als iemand af wil vallen, dat alles dan even stopgezet moet worden en alleen kip met rijst gegeten mag worden. Dit zorgt ervoor dat (in de meeste gevallen) afvallen niet op de langere termijn gedaan kan worden. Ik probeer door middel van mijn YouTube video’s en Instagram posts te laten zien dat het ook mogelijk is om een balans te vinden tussen fitness en genieten van het leven. Wellicht duurt het dan iets langer om ‘het perfecte lichaam’ te krijgen, maar het maakt het wel leuker en sneller haalbaar.

Hoe zorg jij ervoor dat je voeding in orde is? Hanteer je een schema of tel je de calorieën?

Ik tel calorieën, dat doe ik al jaren. Meten is weten vind ik altijd! Wel moet ik zeggen dat ik er geen probleem van maak als ik plotseling wordt uitgenodigd om uiteten te gaan, of als er last minute iets veranderd waardoor het niet helemaal uitkomt. Ook hierin probeer ik de balans te vinden tussen perfect en realistisch.

Hoe ziet je trainingsschema eruit?

Momenteel volg ik een push/pull/legs schema. Dit doe ik vrijwel iedere dag en neem ik pas een
rustdag als ik merk dat mijn lichaam het nodig heeft.

Nooit meer Squatten of nooit meer deadliften?

Eigenlijk heb ik een haat-liefde verhouding met beide. Ik wil met beide oefeningen progressie
boeken, maar moet mezelf echt overhalen om ze te de doen. Tegenwoordig ligt de focus op
squatten, omdat ik veel aan mijn vorm werk met deze oefening. Momenteel kies ik dan ook voor nooit meer deadliften, maar waarschijnlijk zeg ik over een maand weer iets anders.

Gebruik je supplementen? Zo ja, welke en waarom?

Ik gebruik supplementen van Myprotein. Standaard heb ik Creatine Monohydrate, vitamine D, een multi vitamine, en Whey protein thuis liggen. Dit vind ik een goede aanvulling op mijn dieet en maakt het makkelijker voor mij om mijn macro’s en micro’s te halen. Wel moet ik zeggen dat vrijwel alle supplementen uit voeding gehaald kunnen worden en zeker niet noodzakelijk zijn.

Welke persoon inspireert jou?

Ik zit nu al een aantal minuten naar deze vraag te staren, maar kan even niemand verzinnen. Hoe ouder ik word, en hoe meer ik mij verdiep in training en voeding, hoe minder ik naar anderen kijk.

Ik ben veel meer met mezelf bezig, want iedereen is anders. Ik probeer juist de sterkste versie van mezelf te worden, niet een sterkere versie van een ander.

Als je nog maar één oefening zou mogen doen, welke zou dit dan zijn en waarom?

Dit zou dan een oefening moeten zijn die veel spiergroepen aanpakt, als bijvoorbeeld de deadlift.
Met de deadlift worden grote spiergroepen in het lichaam gelijktijdig aangesproken (de
beenspieren/bilspieren/grote delen van je rugspieren/armspieren/en schouderspieren).

Wat is je favoriete qoute?

‘If you don’t quit, it’s guaranteed’.
Fitness, interview, Joshuadaniel

Welke 3 muziek tracks geven jou net dat beetje extra tijdens een workout?

Dit verschilt ook iedere week, maar de drie tracks die al het langst in mijn fitness afspeellijst zitten, zijn:
– Linkin Park – Point of Authority
– The Game – Big Dreams
– D12 – Fight Music

Wat is je favoriete cheat meal?

Sushi! Ik krijg er maar geen genoeg van!

Wat is in jouw ogen de sleutel tot succes voor het bouwen van ‘het’ lichaam van je dromen?

Hard werken en geduld hebben! Het kan jaren duren, maar tegenwoordig wil iedereen direct
resultaat zien. Het kan maar niet snel genoeg gebeuren. Vaak zijn mensen goed op weg, maar
stoppen ze omdat ze niet snel genoeg resultaat zien. Dat is zonde!

Wat voor tips zou je beginners mee willen geven?

Je raad het al, geduld hebben! Geniet van het proces, leer van het proces, maak constant progressie
en accepteer dat het langer kan duren dan je hoopt of denkt.

Aan wie zou jij het interview stokje willen overdragen?

Aan Danceney van der Geest! Also known as @Dansjeniet_TV
Hij is een junior powerlifter met ongelofelijk veel kennis van krachttraining. Ik ben erg benieuwd naar zijn antwoorden op deze vragen.

Fitness, afvallen, voeding

Interessant?

Mocht je nog vragen hebben of vond je dit artikel interessant? Laat dan een reactie achter! Wij proberen altijd dezelfde dag nog te reageren. Het delen van dit artikel op Social media wordt uiteraard ook enorm gewaardeerd!

Graag willen wij Joshua enorm bedanken voor de fijne samenwerking. Voor meer content van Joshua volg hem op zijn Youtube en Instagram account!

Wil jij ook je verhaal delen op onze website? Twijfel dan niet en stuur ons een E-mail (info@fitcode.nl).