Hoe krijg je slanke benen? 11 Simpele tips voor dunne benen!

Hoe krijg je dunne benen? Waarschijnlijk één van de meest gestelde vragen voor veel vrouwen. Bijna elke vrouw zou wel graag slanke benen willen echter lukt het lang niet iedereen dit te realiseren.

Vooral de bovenbenen zijn voor veel vrouwen een punt van onzekerheid, dit komt door de invloed van het oestrogeen hormoon. Dit hormoon zorgt er namelijk voor dat vrouwen over het algemeen redelijk veel vet opslaan rond de bovenbenen.

Betekent dit dan dat dunne benen slechts voor enkele vrouwen is weggelegd? Absoluut niet!

Met de juiste training, voeding en tips kan elke vrouw slanke benen krijgen, ook jij!

In dit artikel ontdek je een aantal simpele tips die jou zullen helpen om benen te krijgen waar je van droomt!

Hoe krijg je dunnere benen?

Om dunne benen te krijgen zal het overtollige vet rond je benen moeten verdwijnen. Afvallen is dan ook de snelste manier om ervoor te zorgen dat je minder forse benen hebt.

Een fabeltje dat we vaak terug zien komen is dat je magere benen kunt krijgen door bepaalde beenoefeningen.

Dit is echter niet waar. Plaatselijk vet verbranden is namelijk niet mogelijk! Dit komt doordat het vet evenredig is verdeeld over je lichaam en ook evenredig zal verdwijnen wanneer je vet wilt verliezen.

Als jij graag minder dikke benen wilt zal je hier allereerst voor moeten werken.

Twijfel je hoe je het beste kan afvallen of lukt afvallen niet? Check dit artikel over droog trainen even. We geven een uitgebreide uitleg over hoe jij snel gewicht kan verliezen!

Tips voor slanke benen

1. Ga jezelf niet uithongeren

Wanneer mensen gewicht willen verliezen is het vaak één van de eerste dingen die ze doen: zo min mogelijk eten! Herkenbaar?

Uiteraard is het een logische gedachte dat je minder gaat eten als je wil afvallen. Het probleem zit hem echter in het feit dat men zichzelf gaat uithongeren.

Dit werkt misschien voor een paar weken maar op de lange termijn is dit natuurlijk nooit lang vol te houden.

Uiteindelijk zal je zo veel trek krijgen in bepaalde producten dat de kans groot is dat je in een vreetbui terecht komt waar je u tegen zegt.

Kies daarom altijd voor een gezonde levensstijl, focus jezelf op voldoende gezonde eten en probeer stapje voor stapje minder te eten.

Op deze manier is het niet alleen veel fijner, je zal het ook langer vol kunnen houden!

2. Eet voldoende eiwitten

Als jij graag gewicht wil verliezen zijn eiwitten je beste vriend! Waarom?

Eiwitten zorgen ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt waardoor je minder geneigd bent om naar ongezonde snacks te grijpen.

Bovendien is het zo dat eiwitten de bouwstenen voor je spieren zijn. Hierdoor zorgen ze ervoor dat je spieren goed kunnen herstellen na een zware training. Ook niet geheel onbelangrijk als je slanke benen wil!

Lees tip: Waar zitten veel eiwitten in? Een handige lijst met 60 producten!

3. Doe aan Krachttraining

Veel vrouwen zijn bang om aan krachttraining te doen. Zo zou krachttraining ervoor zorgen dat je ‘bulky’ of te gespierd wordt.

Herken je jezelf hierin?

Probeer deze gedachte dan gelijk van tafel te gooien!

Als jij graag magere benen wil raden we je aan om zo snel mogelijk te beginnen met krachttraining, het liefst vandaag nog!

Met krachttraining zorg je er namelijk voor dat je benen sterk worden en mooie vormen krijgen. Geen enkele vrouw wil slanke benen zonder billen toch?

Door effectief je benen en bilspieren te trainen zal jij slankere benen en billen krijgen. Begin daarom zo snel mogelijk!

4. Probeer meer te bewegen

Goed, je weet nu dus dat je wat gewicht kwijt zal moeten raken om slankere benen te krijgen.

Om gewicht te verliezen is het bet belangrijk dat je minder calorieën binnen krijgt dan je verbrandt.

Een effectieve manier om meer calorieën te verbranden is door simpelweg meer te bewegen.

Probeer eens wat vaker de fiets te pakken, kies voor de trap in plaats van de lift of parkeer je auto wat verder.

Door dit te doen zal je meer kcal verbranden waardoor je smalle benen sneller zullen verschijnen.

5. Heb geduld en houd vol

Een probleem dat we bij veel sporters terug zien komen is dat ze onrealistische doelen stellen.

Zo willen ze het liefst zo snel mogelijk resultaat zien en raken ze de motivatie kwijt als er na een korte periode nog weinig verschil te zien is.

Om die reden is het belangrijk om realistische doelen te stellen.

Je moet je voorstellen dat je lichaam er ontzettend lang over heeft gedaan om er zo uit te zien.

Het zou dan ook een beetje gek zijn als je binnen een week of 2 weken in één keer slanke benen hebt.

Rome is niet in één dag gebouwd en hetzelfde geldt voor dunne benen.

Als jij graag dunne benen wilt zal je voor een langere periode in een negatieve energiebalans moeten zitten.

Dit houdt in dat je minder kcal binnen krijgt dan je verbrandt, houd dit een tijdje vol en we beloven je dat je resultaat gaat zien! Keep going!:)

Extra Tips voor dunne benen

  • Drink veel water
  • Probeer zware compound oefeningen te doen
  • Zorg voor een effectief trainingsschema
  • Beweeg meer
  • Doe wat extra cardio
  • Vermijd alcohol

Hoe krijg je zichtbare aderen op spieren? 6 manieren!
11 Effectieve tips om direct je vetpercentage te verlagen!
Team Fitcode
 

Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>