Team Fitcode

Sporten is gezond en leuk. Omdat we alleen maar kunnen aanmoedigen dat bewegen goed is voor je geest en lichaam, delen we hieronder de belangrijkste voordelen waarom een vechtsport uitoefenen iets voor jou kan zijn. Lees snel verder!  

Een berenconditie opbouwen

Voor het opbouwen van conditie ben je met bokszaktrainingen aan het juiste adres. Je moet namelijk op hoge intensiteit en hoog tempo met korte pauzes combinaties uitvoeren op een bokszak. Je kunt het dus eigenlijk vergelijken met een interval training. Je krijgt namelijk maar een gelimiteerde pauze rust. Combineer dit met een pittige warming-up en je zult al snel gaan merken dat je longinhoud en conditie verbeteren.

Je kunt ervoor kiezen om een training te volgen bij een sportclub, maar je kunt ook een boksbal (of bokszak) in huis hangen. In coronatijd, waar sportscholen noodgedwongen hun deuren moeten sluiten, kan dat een mooie oplossing zijn om thuis aan je conditie te blijven werken. Zorg er wel voor dat je op een veilige ondergrond traint om nare sportblessures te voorkomen. Een puzzelmat is een geschikte mat om op te trainen.

Krachtopbouw en spieropbouw

Rico Verhoeven is het levende bewijs dat een ijzersterke conditie ontzettend belangrijk is bij het uitoefenen van een vechtsport. Het kan in een wedstrijd het verschil maken tussen winst en verlies. Maar krachtopbouw en spieropbouw zijn niet minder belangrijk. Ga tijdens de training een aantal oefeningen doen die zorgen voor spier en krachtopbouw. Denk bijvoorbeeld aan sit-ups, lunges (eventueel met gewicht), planken, opdrukoefeningen of oefeningen voor het versterken van je beenspieren, zoals squats, side lunges of een hip-up met één been omhoog. Als je dit combineert met een boksbaltraining, heb je de ultieme total body work-out!

Minder stres en beter concentratievermogen

Ons lichaam is gemaakt om veel te bewegen en om af en toe lekker uit te rusten. Vandaag de dag bewegen we veel minder dan nodig is. We kopen boodschappen via het internet, gaan te vaak met een brommer of auto op pad, en hangen graag op de bank om Netflix series te kijken. Allemaal leuk en aardig, maar daar betaal je vroeg of laat de rekening voor. Je wordt nutteloos, slaapt slechter en krijgt misschien zelfs stress. Bewegen is gezond. Je gewicht blijft op peil, je slaapt beter, je houdt je hart gezond, het vermindert stress en je voelt je zelfverzekerder. Succes!


About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>