Weight Gainers zijn sportsupplementen voor sporters die vanwege hun doelstellingen een dieet met zeer hoge koolhydraten moeten volgen of die het moeilijk vinden om aan te komen door het verkrijgen van droge spiermassa.
Weight Gainers worden meestal gemaakt met formules die rijk zijn aan koolhydraten en voedingsstoffen, waaronder wei-eiwit, creatine, aminozuren en multivitaminen. Het is precies deze combinatie van micro- en macronutriënten die ons in staat stelt ons lichaam een ​​grotere hoeveelheid calorieën te bieden dan we besteden aan onze dagelijkse taken en trainingsroutines, met een “overschot” dat ons in staat stelt om ons gewicht en onze spiermassa te vergroten.

Hoe kies je een Gainer?

We zagen eerder dat Weight Gainers complexe formules zijn die worden geleverd met vooraf bereide mixen. Het is belangrijk om, voordat we een sportsupplement kiezen, heel goed te weten wat de doelen zijn die we willen bereiken en de voedingsbehoeften van ons lichaam, omdat we op basis hiervan het supplement gaan kiezen. Als je begint met trainen, raden we je aan om met een voedingsdeskundige of je persoonlijke trainer te praten. Die zal je begeleiden bij de voedingsbehoeften die je tijdens het proces zult hebben en kan je ook helpen om een ​​Weight Gainer te zoeken die precies bij je past. Het is belangrijk om te weten dat naarmate je vordert, je waarschijnlijk de formule moet herzien, aangezien je voedingsbehoeften zullen variëren. Mocht je geen formule vinden die bij jouw behoeften past, dan kun je de supplementen apart kopen: het belangrijkste is om je lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft om te groeien.

Wie kan Weight Gainers gebruiken?

Weight Gainers zijn voedingssupplementen die speciaal zijn ontworpen voor diegenen die het moeilijk vinden om aan te komen vanwege het hoge calorieverbruik dat ze hebben; hun reguliere voeding is dus niet voldoende om in deze behoefte te voorzien. Je moet wel voorzichtig zijn bij het kiezen van je Weight Gainer, aangezien het doel is dat je jouw gewicht in vetvrije massa verhoogt en niet in vet. Om dit te bereiken moet je:

  • Zorgen dat je meer calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt;
  • Een krachttraining doen waarmee je spiermassa kunt ontwikkelen;
  • Je eiwitbehoefte afdekken;
  • Goed uitrusten.

Weight Gainer om aan te komen

Weight Gainers bestaan ​​voornamelijk uit koolhydraten (suikers) en 20-30% eiwit. Ze zijn behoorlijk calorierijk. Om de kosten van deze Weight Gainers te verlagen en ze betaalbaar en beschikbaar te maken voor een zo groot mogelijk publiek, blijkt in de praktijk veelal dat de kwaliteit van de eiwitten noch die van de koolhydraten buitengewoon zijn. Het gebruik van weight gainers is gebaseerd op een eenvoudige hypothese: dat veel sporters stagneren in hun ontwikkeling, komt door onvoldoende voeding. Als je door bodybuilding niet genoeg spieren of gewicht krijgt, komt dat omdat je niet genoeg eet. Voor sommige extreem magere mensen kunnen dit soort supplementen nuttig zijn, maar anderen zouden er goed aan doen er voorzichtig mee te zijn. Houd bij het starten van een spieropbouwend programma rekening met het nieuwe calorieverbruik dat moet worden geproduceerd en gecompenseerd. In dit geval zal de Weight Gainer op een heel eenvoudige manier zorgen voor extra brandstof en eiwit.

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>