Team Fitcode
  • Home
  • /
  • Lifestyle
  • /
  • 3 Leuke sportieve activiteiten voor in de zomer!

Watersport stimuleert het lichamelijk en geestelijk welzijn. Spelen in een meer, rivier of zwembad kan een uiterst plezierige en leuke bezigheid zijn, en bovendien een zeer complete oefening voor zowel kinderen als volwassenen. In de zomer is het mogelijk activiteiten te vinden voor alle leeftijden, van baby’s tot ouderen, waar iedereen baat bij heeft.

Naast alle fysieke voordelen bieden aquatische activiteiten meer comfort en aanvaardbaarheid van activiteiten in tijden van extremere hitte. Bovendien maken zij contact en interactie met andere mensen mogelijk en stimuleren zij het lichamelijk en geestelijk welzijn. Bekijk daarom hieronder 3 leuke activiteiten in het water om plezier van te hebben in de zomer!

1. Zwemmen

De traditionele sport, ook al is het op een informele manier, kan dienen om technieken te verbeteren en zelfs een extra training te krijgen. De oefening helpt de lichamelijke conditie te verbeteren, is goed voor de cardiorespiratoire gezondheid en werkt motorisch coördinerend. De beoefenaars kunnen bijvoorbeeld een wedstrijd houden om te zien wie het snelst het zwembad kan oversteken. Als kinderen willen zwemmen is het belangrijk dat een volwassene de kinderen begeleidt.

Tip: Op zoek naar het beste SUP board? Klik op de link!

2. Stand Up Paddle (SUP)

Deze watersport is afgeleid van het surfen, waarbij men op een sup board moet balanceren en door een peddel voortgestuwde bewegingen moet maken. Stand up surfing kan door iedereen op elke leeftijd gedaan worden. Het sup board kan zowel elektrisch als manueel worden opgeblazen. Het wordt echter aanbevolen een elektrische sup pomp aan te schaffen om de beoefening van de activiteit te vergemakkelijken.

De intensiteit van de sport varieert naar gelang van de plaats waar hij wordt beoefend. De lichtste SUP wordt dus meestal gedaan op een kalm meer. Naarmate de plaats van beoefening verandert, wordt de sport complexer. SUP kan dus worden beoefend in open zee, op de golven van de zee of zelfs in de stromingen van rivieren.

Om met deze sport te beginnen moet je een geschikt sup board vinden, met peddels van goede kwaliteit, een elektrische sup pomp en de hulp van een instructeur. Vergeet niet dat het voor het beoefenen van stand up paddleboarding essentieel is om te kunnen zwemmen.

3. Hydrotherapie

Bij hydrotherapie worden verschillende traditionele cardiorespiratoire oefeningen uitgevoerd, maar met het extra en zeer speciale detail dat ze in het zwembad worden uitgevoerd, met verschillende gespecialiseerde accessoires.

Als je in het zwembad oefent, wordt de impact op de gewrichten aanzienlijk verminderd en worden ook de ademhalingswegen versterkt, zodat je jouw sessie kunt verlengen en in jouw eigen tempo en in jouw eigen tijd kunt oefenen.

Hydropower is een variatie op de activiteit met intensievere activiteiten, die zorgt voor een aanzienlijke calorieverbranding en extra conditie voor het fysieke uithoudingsvermogen.

Bij het beoefenen van hydrotherapie is het van essentieel belang om geschikte kleding te kiezen, met buigzame stof en goede fysieke compressie, om de spieren te helpen vormen. Hydrotherapie maakt slank en stimuleert ook het lichaamsbewustzijn, naast dat het een leuke teamactiviteit is. Met deze activiteiten bent je verzekerd van plezier. Geniet van het warmste seizoen van het jaar en vermaak je met deze watersporten.

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>