februari 2021

0 reacties

4 manieren om fit te blijven tijdens de lockdown

9 februari, 2021


We hebben er op het moment allemaal mee te maken: hoe blijven we fit als we de hele dag thuis moeten blijven. Zo hoef je in de meeste gevallen niet meer naar werk en kan je ook niet naar de sportschool. Doordat je de hele dag achter je bureau zit en wellicht alleen naar buiten gaat voor de boodschappen, komen de kilo’s er snel aan. Ook weten we niet wanneer deze situatie opgelost is, dus moeten we met een oplossing komen. Hieronder lees jij over vier manieren waarop je alsnog fit kan blijven tijdens de lockdown.

Thuis fitnessen

Wellicht is fitheid voor jou helemaal niet zo zeer cardio en dan zijn wandelen en fietsen niet de beste opties om fit te blijven. Jij gaat het liefst dagelijks naar de sportschool, maar dat is nu niet mogelijk. Jij kan thuis natuurlijk gewoon gaan fitnessen. Eigenlijk heb je met een matje al genoeg en kan je een heel aantal oefeningen thuis doen. Er zijn genoeg websites en apps die jou hierbij kunnen helpen.

Als jij het iets serieuzer wil aanpakken, dan kan je natuurlijk een aantal fitnessproducten kopen. Zo kan je wat gewichten aanschaffen en wellicht een halter. Het is maar net wat jij natuurlijk fijn vindt, maar het heerlijk om een kleine thuis-sportschool te hebben.

Veel fietsen

Als alleen thuis fitnessen niet genoeg voor jou is om fit te blijven, dan kan je ook lekker gaan fietsen. In het voorjaar en de zomer is dit natuurlijk heerlijk om buiten te doen. Zo kan je de omgeving gaan verkennen op een normale fiets of juist een racefiets. Wellicht heb je wel een elektrische fiets waardoor je nog grotere afstanden kan afleggen. Dit is niet alleen goed voor de fitheid, maar zo ontdek je de omgeving ook nog eens.

In de winter en de herfst zal je wellicht minder graag naar buiten gaan en daar is ook een oplossing voor. Zo kan je een fietstrainer voor in huis kopen, waarmee je lekker warm binnen kan fietsen. Als je dit te duur vindt, zijn er ook opties om met jouw eigen fiets thuis binnen te kunnen fietsen. Je installeert dan ook een programma op je laptop en zo fiets je dan virtueel overal over de hele wereld gewoon bij jou in de huiskamer.

Een dagelijkse wandeling

De makkelijkste manier om jouw fitheid een beetje op niveau te houden, is om in ieder geval dagelijks een wandeling te maken. Je kan dit bijvoorbeeld doen voordat je moet beginnen met werken, je loopt dan als het ware naar het werk toe. Ook kan je dit voor de lunch doen of na de werkdag. Het is natuurlijk helemaal mooi als je het twee of drie keer doet, maar zorg ervoor dat je ongeveer richting de 10.000 stappen per dag gaat.

Met een simpele activiteit als deze verbrand je veel calorie├źn en blijven je spieren fit. Daarbij is het ook goed voor je mentale fitheid om gewoon elke dag even naar buiten te gaan. Het kost je weinig tijd en levert veel op.

Yoga

Tot slot heb jij wellicht niet heel veel met al deze zaken en vind jij het lekker om zowel lichamelijk fit te zijn als in het hoofd. In dit geval is yoga de beste opties voor jou. Het fijne hieraan is, is dat jij alleen een matje nodig hebt. Zoek een fijne app of website, die een online begeleider aanbiedt en je kan zo beginnen met jouw dagelijkse yoga sessie. Er zijn vast wel wat mensen in huis die graag mee doen!


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

You might also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>