Team Fitcode

Daar gaan we weer. Weer in een lockdown. Wéér de sportscholen dicht. De zucht van vermoeidheid en zelfs irritatie was duidelijk hoorbaar in heel Nederland. Hoewel we begrijpen dat maatregelen noodzakelijk zijn om de ziekenhuizen lucht te geven, is het wel heel lastig om telkens weer niets te kunnen. Om aan huis gekluisterd te zitten. Zeker nu sporten juist zo belangrijk is. Laten we eerlijk wezen, we zitten vast in een gezondheidscrisis. Fit zijn en genieten van een gezonde levensstijl is juist nu belangrijker dan ooit. Maar hoe doe je dat wanneer niets meer mogelijk is en enkel bankhangen nog op het programma lijkt te staan? Hier lees je precies hoe jij jouw fitheid behoudt gedurende de lockdown.

Kijk naar wat wél mogelijk is

Als er één ding is wat we de afgelopen twee jaar hebben geleerd, dan is het wel dat we héél creatief kunnen zijn. Kijk maar eens naar restaurants die massaal bezorgservices hebben opgezet en allemaal interessante ideeën hebben bedacht om snel weer de deuren te kunnen openen. Ook jouw favoriete sportschool in Zwolle heeft wellicht wat dingen bedacht om mensen toch te laten bewegen. Denk bijvoorbeeld aan video-instructies om te trainen of trainingen buitenshuis.

Als je creatief bent, is er meer mogelijk dan je nu misschien denkt. Probeer daarom zeker niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar kijk juist naar de dingen die wél mogelijk zijn. Is het bijvoorbeeld mogelijk om samen met vrienden (op afstand) te gaan hardlopen? Elkaar te motiveren, lekker buiten zijn én werken aan de gezondheid? Of vind je het fijner om misschien zelf fitnessapparatuur aan te schaffen en jouw eigen mini sportschool in huis te maken? Op die manier is het ook minder zuur als de sportscholen weer sluiten. Ontdek wat voor jou het beste werkt en ga daarmee aan de slag. Denk in oplossingen, niet in problemen.

Pas je voedingspatroon aan

Veel mensen zijn gedurende de lockdowns ongezonder gaan eten. Toch iets extra’s voor bij de koffie of voor in de avond. Simpelweg omdat er verder weinig te doen was. Geen zin om te koken, dan maar de lokale restaurants supporten. Prima natuurlijk, zeker als het bij één keer blijft. Maar als het een structureel iets, zal dit zich al snel vertalen naar een significante gewichtstoename. Bovendien kom je zo ook niet aan voldoende gezonde voedingsstoffen.

Daarom is het van essentieel belang dat je niet alleen blijft sporten, maar ook een gezond voedingspatroon behoudt. Vind je dit erg lastig? Probeer dan in elk geval iedere ochtend te beginnen met een goede (groene) smoothie. Vol met bladgroentes en fruit. Op die manier krijg je direct een vitamineboost om de dag mee te beginnen. Bovendien begin je de dag zo met een goede ‘maaltijd’, waardoor je minder snel geneigd bent om te gaan snoepen later op de dag. Zo spaar je ook nog eens de nodige calorieën uit.

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>