Team Fitcode

Wanneer je een hele week in de sportschool hebt zitten te zwoegen of keihard hebt gewerkt op kantoor, is het begrijpelijk dat je zin hebt in een lekkere borrel op de vrijdagavond met vrienden of familie. Een borrelplank hoeft zeker niet alleen maar ongezond te zijn. Er zijn verschillende borrelplankjes waarvan je kunt genieten, zonder er een schuldgevoel aan over te houden.

Een borrelplank bestellen

Wanneer je zin hebt in een borrelplank, kun je er gemakkelijk een bestellen. Er zijn diverse sites Food and Wood die gezonde en gevarieerde borrelplanken aanbieden. Zeer gemakkelijk en tevens erg lekker. Uiteraard zal je de plank zelf nog moeten vormgeven, maar dit is juist het leukte deel! Bij bestelling ontvang je een bereidings- en opmaakinstructie die geheel aansluit bij de box naar keuze.

Daarnaast is het altijd ook mogelijk om alleen het plankje zelf in de winkel te kopen, zonder etenswaar er op. Aan dit plankje kan je je eigen hapjes toevoegen. Hieronder staan een aantal tips voor het samenstellen van zo'n gezond borrelplankje.

Zelf een zoete borrelplank maken

Een borrelplank kan zowel zoet als hartig zijn. Voor het maken van een zoete borrelplank is fruit een goede basis. Fruit is enorm gezond en bevordert ook nog eens je sportprestaties, aangezien fruit vol zit met antioxidanten en deze jouw lichaam beschermen tegen radicalen! Maak je borrelplank leuk op. Snijd bijvoorbeeld een watermeloen in stukken, leg er wat aardbeien en frambozen omheen, vul het plankje aan met een bakje gedroogd fruit en voeg eventueel nog wat kiwi toe. Daarnaast kun je een gezond bananenbrood bakken en hier kleine plakjes van maken. Voor inspiratie van de opmaak van een borrelplank kun je kijken op apps zoals Pinterest of Instagram.

Een hartige borrelplank maken

Voor de fans van hartige hapjes is er ook genoeg keuze wat betreft gezonde hapjes voor op een borrelplank. Heb je moeite met het vinden van lekkere hapjes die ook nog eens gezond zijn? Hier volgen een paar tips! Bij gezonde hartige snacks kun je bijvoorbeeld denken aan komkommer met 100% natuurlijke pindakaas, een bakje met nootjes, mozzarella balletjes, snoeptomaatjes, bruschetta met geitenkaas of groente wraps. Het combineren van deze hapjes is ook mogelijk! Zo is het een goed idee om een spiesje te maken van mozzarella bolletjes en snoeptomaatjes. Wanneer je zin hebt om iets te bakken is het leuk om gezonde hartige cup cakes of een gezonde cake te bakken. Zoek recepten van gezonde hartige baksels op op internet om inspiratie op te doen. Veel bakplezier!

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>