Remco Hazenwerf

Testosteron is zeer belangrijk voor een man. Het zorgt er bijvoorbeeld niet alleen voor dat je een hoger libido krijgt, maar het zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat jij je als man beter op het werk kunt focussen.

Bovendien zorgt het voor meer zelfvertrouwen en heeft testosteron nog veel meer voordelen. Maar wat zijn nu drie natuurlijke manieren om je testosteron te verhogen? In dit artikel geven we drie belangrijke tips.

1.Genoeg Slapen

Het is altijd belangrijk om je af te vragen of jij wel voldoende slaapt. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat ze genoeg slapen, maar dit kan dan een misvatting zijn.

Er is namelijk een verschil tussen de actuele tijd dat je echt aan het slapen bent en de tijd die jij op bed ligt. Veel mensen gaan bijvoorbeeld elke dag om 11 uur s’ avonds naar bed en staan dan 7 uur op.

In principe zou dit perfect zijn, want het is 8 uur slaap. Maar dan is natuurlijk de vraag: hoe lang duurt het voor je uiteindelijk in slaap valt? En wanneer word jij precies wakker? Het is zeer belangrijk om ook die zaken in ogenschouw te nemen als het gaat om de slaap. En dan is nog de vraag: hoe diep slaap jij.

Ben jij het type dat om de zoveel tijd weer wakker wordt? Of slaap jij de gehele dag wel gewoon door? Bekijk dus eens goed of jij wel voldoende slaapt. Want voldoende slaap is het fundament om veel testosteron aan te maken. Bovendien is voldoende slaap voor veel verschillende zaken heel belangrijk.

2.Gezond eten

Het klinkt misschien als een open deur, maar voor een goed testosteronlevel is het ook zeer belangrijk dat je gezond gaat eten. Overigens niet alleen eten, maar ook gezond drinken. Dus zo weinig mogelijk suiker en daarentegen juist zeer veel water drinken.

Dat is belangrijk voor je testosteronlevel. Probeer ook genoeg eiwitten en dergelijke binnen te krijgen. Dit is bijvoorbeeld te vinden in veel verschillende soorten van vlees. Je kan ook altijd supplementen nemen die je testosteron verhogen. Maar als je vegetarisch bent, dan kun je bijvoorbeeld ook denken aan noten of kwark. Probeer dus altijd gezond te eten en de meest snacks te laten staan. Als je langdurig gezond eet, zal je merken dat je ook steeds minder zin in snacks krijgt.

3. Krachtig sporten

Een ander manier om testosteron aan te maken is door te gaan sporten. Dan is het bijvoorbeeld erg belangrijk om ook kort en krachtig te sporten. Als je bijvoorbeeld hele zware gewichten gaat heffen in een periode van een half uur, dan ga je meer testosteron aanmaken dan wanneer je bijvoorbeeld 4 uur gaat hardlopen op een gemiddeld tempo.

Sporten is sowieso erg belangrijk. Het zorgt er namelijk ook voor dat er endorfine vrij komt. En endorfine is een gelukstofje, waardoor je een gezonde geest in een gezond lichaam krijgt. Probeer dus een aantal keer per week te sporten en je zal al snel merken dat je er zeer gelukkig van wordt en jij je ook een stuk fitter gaat voelen.

About the Author Remco Hazenwerf


Mijn naam is Remco Hazenwerf, 24 jaar en auteur op Fitcode.nl. In het dagelijks leven ben ik eigenaar van een personal trainers bedrijf. Je kan van mij artikelen verwachten over alles wat met fitness en fitness artikelen te maken heeft. Heb je een vraag of feedback over mijn content? Dan kan je mij een berichtje sturen op mijn Linkedin profiel.

>