Team Fitcode

Thuis sporten kan op elk moment van de dag. Het is een laagdrempelige manier van sporten. Dit kan je als een voordeel en nadeel zien. Wanneer jij thuis sport is het namelijk eenvoudiger om een keer over te slaan. Het is daarom ook belangrijk om daarin een ritme vast te houden. Plan een aantal vaste momenten in jouw agenda waarop jij gaat sporten. Deze momenten kan jij inplannen met de thuis sporten app van Fit at home. Zorg bij het thuis sporten voor voldoende ruimte en zo min mogelijk afleiding. In de app staan meer dan 1000 work-outs die in 20 minuten voltooit zijn. Sporten hoeft niet lang te duren!

De voordelen van thuis sporten

Door thuis te sporten bespaar jij een hoop tijd. Zo hoeft je niet naar de sportschool te rijden. Waarna jij in de sportschool ook nog eens moet wachten tot de benodigde apparatuur beschikbaar komt. Met de 20 minuten work-outs van Fit at Home kan jij bij het thuis werken eenvoudig tussen de middag sporten. Het voordeel daarvan is dat jij niet van huis af hoeft om toch aan je dagelijkse beweging te komen. Verder hoeft niet niet in een zweterige omgeving te staan waar mensen elkaar toch snel in de gaten gaan houden. Daarnaast hoeft jij je niet op te maken en kan jij gewoon in jouw oude kleren de work-out volgen. Een win-win situatie. Alle voordelen van thuis sporten op een rij:


  • Lekker ontspannen op je eigen tempo thuis sporten
  • Heerlijk thuis omkleden en douchen
  • Op elk moment van de dag kunnen sporten
  • Goedkoop sporten
  • Nooit hoeven wachten op apparatuur

Sporten levert ook gezondheidsvoordelen op

Niet alleen is thuis sporten veel toegankelijker, het levert ook nog eens veel gezondheidsvoordelen op! Wanneer jij op een gezonde manier voldoende beweging krijgt, zorgt het ervoor dat jij je lichamelijk en psychisch fitter voelt. Zo heb jij veel meer energie en neemt het de stress af. Daarnaast werkt bewegen goed tegen somberheid, depressie en angst. Lichamelijk levert het sterkere spieren en botten op. Daarnaast zorgt voldoende bewegen ervoor dat jij een mooiere huid hebt en ‘s avonds minder moeite met het in slaap vallen. Verder heb jij veel minder kans op overgewicht, hart- en vaatziekten en diabetes.

Wat is gezond bewegen?

Gezond bewegen bij volwassen is minimaal 2,5 uur per week matig intensief of zwaar intensief bewegen. Bij matig intensieve beweging wordt bedoeld: wandelen, fietsen, zwemmen of dansen. Voorbeelden van zwaar intensief zijn: hardlopen, voetballen, fitness en vechtsporten. Doe hierbij tenminste twee keer in de week aan spierversterkende oefeningen te doen. Dit kan met oefeningen uit de thuis sporten app, springen, traplopen en het doen van fitness. Op latere leeftijd is het aan te raden om daar balansoefeningen aan toe te voegen.

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>