april 29

0 Reacties

Gezond Barbecueën, kan dat? 4 Tips!

april 29, 2020

Het is weer zover: het barbecueseizoen is begonnen! Zelf zijn we er dol op! Gezellig met vrienden, lekker eten en leuke avonden beleven. Toch merken we dat veel sporters een beetje bang zijn voor het barbecueën.

Dat snappen we goed, een barbecue staat namelijk garant voor vele lekkere sausjes, brood en andere lekkernijen. Als jij momenteel bezig bent met het volgen van een streng dieet wellicht niet de beste keuze dus om te barbecueën.

Toch denken wij dat het wel mogelijk is mits je het op een goede, gecontroleerde manier doet. In dit artikel ontdek je onze beste tips voor een gezonde barbecue!

1.Kies voor mager vlees

Allereerst is het belangrijk om de juiste vleessoorten te kiezen. Er is ontzettend veel vlees te krijgen en lang niet alle soorten vlees zijn even gezond.

Om die reden zouden we je adviseren om altijd te kiezen voor magere vleessoorten. Denk hierbij aan kip, biefstuk of mager rundergehakt. Door voor deze vleessoorten te kiezen bespaar je ontzettend veel calorieën.

Kies liever niet voor speklappen of gepaneerde stukken vlees, deze bevatten in de regel juist heel veel calorieën.

2.Doe rustig aan met de olie

Om ervoor te zorgen dat het vlees niet blijft plakken aan je Kamado Joe, weber of andere barbecue is het uiteraard belangrijk om de grill goed in te smeren met olie.

Dit kun je echter op twee manieren doen. Zo kun je zoveel olie gebruiken dat het er van afdruipt of je kunt iets minder olie gebruiken.

Door minder olie te gebruiken bespaar je onbewust toch weer wat extra calorieën, ideaal dus aangezien je er weinig van proeft!

3. Maak zelf je sausjes

We snappen best dat je het liefst voor Zaanse mayonaise en de lekkerste knoflooksaus gaat. Als je echter gezond wilt barbecueën zouden we je aanraden om dit niet te doen.

Wat je in onze ogen beter kunt doen is zelf je eigen sausjes maken! Het internet staat tegenwoordig bol van de lekkere recepten.

Het maken van een gezonde saus die toch lekker is, hoeft helemaal niet lastig te zijn en bovendien bespaar je ontzettend veel onnodige kcal!

4.Stoom je eten

Wist je dat je met een Kamado Joe Junior tegenwoordig veel meer kan dan alleen grillen? Zo kun je er ook voor kiezen om producten gaar te stomen. Net zo lekker en bovendien bespaar je hiermee weer wat extra calorieën.

Buiten het stomen van je eten kun je met een Kamado BBQ nog veel meer. Zo zijn deze BBQ’s van onderen en boven volledig afsluitbaar, hierdoor blijft de hitte beter hangen maar krijg je ook die unieke rook smaak aan je vlees.

Tegenwoordig is het zelfs mogelijk om vlees te slow cooken. Door je Kamado op een relatief lage temperatuur te verhitten, kun je de lekkerste stukken vlees langzaam laten garen.

We vinden het leuk om te zien dat een barbecue tegenwoordig steeds multifunctioneler ingezet kan worden. Ideaal dus als je op zoek bent naar een gezonde manier om te barbecueën.

Hoe gezond is komkommer? Het verrassende antwoord!
Energiebalans: Hoe werkt dit precies en waarom is het zo belangrijk?

Team Fitcode

Over Fitcode.nl

Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

Andere bekeken ook

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

GRATIS DOWNLOAD:

25 Eiwitrijke Snacks (Recepten)!

  • Eiwitrijk (inclusief voedingswaarden)
  • Onder de 550 calorieën
  • Goedkoop en makkelijk te bereiden
__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"9bd08":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"9bd08":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"9bd08":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
DIRECT TOEGANG
>