Tegenwoordig proberen bedrijven op allerlei slimme manieren op te vallen bij klanten. Een manier die veel wordt gebruikt, is door stickers op ramen te plakken, flyers uit te delen in de stad of om grote doeken om bouwhekken te hangen. Deze combinatie is niet alleen opvallend voor het promoten van nieuwe producten, het openen van nieuwe winkels of het bekendmaken van evenementen, maar het geeft ook een kans om echt contact te maken met de mensen die je wilt bereiken.
Stem je reclamecampagnes op elkaar af
Door raamstickers te gebruiken kunnen bedrijven de aandacht van voorbijgangers en winkelbezoekers direct vangen. Raambestickering laat een krachtige visuele presentatie zien van je merk in de vorm van een logo bijvoorbeeld. Daarnaast is het uitermate geschikt om een opening of speciale actie aan te kondigen. Maar kan het ook helpen tegen de inkijk van jouw kantoorpand. Deze stickers kunnen op maat gemaakt worden.
Ga je aan de slag met meer promotiemateriaal, zorg dan dat de boodschap en het ontwerp goed op elkaar aansluiten. Zorg dat er ook voldoende informatie in de winkel zelf beschikbaar is, denk aan een flyer die in dezelfde stijl is opgemaakt als de bestickering of al het andere drukwerk. Zeker wanneer je nog een relatief onbekend merk of bedrijf bent, zullen mensen je logo gaan herkennen; de kracht van herhaling!
Opvallende promotiematerialen
Raambestickering en bouwhekdoeken bieden verschillende voordelen voor bedrijven die hun zichtbaarheid en boodschap willen vergroten en overbrengen:
– Zichtbaarheid: producten zoals raambestickering, spandoeken, vlaggen en bouwhekdoeken trekken direct de aandacht van voorbijgangers.
– Kosten besparen: wees slim en zorg dat je precies weet wat voor drukwerk je nodig hebt voor jouw campagne. Laat je waar nodig adviseren door een drukwerkspecialist. Door al je drukwerk in één keer aan te schaffen zijn er soms mooie staffelkortingen af te spreken.
– Blijf bij jezelf en je huisstijl: wat er ook gebeurt, blijf altijd bij jezelf. De ergernis zal later groter zijn wanneer je toch afwijkt van hetgeen waar jij voor staat en in welke stijl je dat uitdraagt. Mensen kiezen voor jou zoals je bent!
Bij het gebruik van een bouwhekdoek is het essentieel om een duidelijk ontwerp te kiezen dat de boodschap laat zien terwijl je daar langs loopt of rijdt. Bepaal dus strategische punten op welke hekken je een spandoek hangt om de zichtbaarheid te vergroten.
De kunst is om onderscheidend te blijven. Bedenk goed dat al je concurrenten dit ook proberen. Schroom daarom niet om je te laten adviseren door communicatieprofessionals. De ervaring leert dat met de juiste planning de kans op succes steeds groter wordt. Denk er ook eens aan om je krachten met een mede-ondernemer te bundelen door samen iets te organiseren of op te zetten. Het is een slimme manier om je bereik te vergroten en kosten te delen.Â