Team Fitcode

Lekker sporten is goed voor je gezondheid. Er zitten echter ook wel risico’s aan. Een verkeerde beweging of een verkeerde inschatting en je raakt geblesseerd. Gelukkig is er wel van alles aan te doen om blessures te voorkomen. Opwarmen en afkoelen met een foam roller doe je waarschijnlijk al. Daarmee zet je alvast een goede stap. Daarnaast kan je ook nog enkele andere dingen doen. Zo weet je altijd zeker dat je in ieder geval goed voorbereid aan de slag gaat.

1. Gebruik eigen accessoires

Niet alleen de foam roller, maar ook al je andere sportaccessoires dragen eraan bij dat je goed aan de slag kan. Het voordeel van het gebruik van je eigen middelen is dat je er goed gewend aan raakt. Dat betekent dus ook dat de kans dat je geblesseerd raakt een stuk kleiner wordt. Heb je bijvoorbeeld een tennisracket van iemand anders? Dan kan dat net wat harder bespannen staan. Waardoor er meer druk op je spieren komt, met een blessure tot gevolg. Zorg dus altijd dat je je eigen accessoires gebruikt. Kies ook een merk dat goed voelt, zoals Matchu Sports. Dit geeft alleen maar meer zekerheid.

2. Plan ruim voldoende tijd in

Sporten moet leuk, gezond en ontspannend zijn. Het is dus niet slim om je programma er even doorheen te jagen. Neem de tijd om even te zorgen voor een goede warming up. Neem ook de tijd om je oefeningen goed uit te voeren. Zorg tot slot ook weer voor een goede cooling down. Je kan beter minder oefeningen doen omdat je minder tijd hebt, dan dat je de oefeningen er sneller doorheen jaagt. Dit is namelijk vrijwel altijd vragen om problemen.  Dan ben je dus uiteindelijk eerder slechter, dan beter af. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

3. Laat je goed begeleiden

Het is ook slim om een begeleider te zoeken. Het is wel heel interessant om te weten dat je voor elke sport wel iemand kan vinden die je er les in kan geven of je kan coachen. Het is altijd beter om er iemand bij te hebben. Zo kan je dus ook zeker zijn dat je de oefeningen goed doet. Wat ook zorgt dat je meer effect hebt van de oefeningen. Waardoor je weer sterker wordt. Wat je dan weer helpt om minder snel geblesseerd te raken. Zo werkt het een dus ook het ander alleen maar verder in de hand.

About the Author Team Fitcode


Afvallen of juist Spiermassa opbouwen? Bij Fitcode ben je aan het goede adres! Dagelijks houden wij jullie op de hoogte van de beste en meest effectieve tips omtrent Fitness, Voeding & Gezondheid.

>